fredag 14. februar 2014

Valentine's day

I dag er det Valentine's day, og da vil jeg gjøre noe ekstra for de 2 som betyr mest for meg, nemlig mine 2 sønner. I den forbindelse har jeg bakt en kjempegod gulrotkake til de som skal nytes i kveld, og siden det er Valentine's så har jeg pyntet den med rosa sommerfugler og hjerter som jeg lagde av sukkerfondant tidligere i dag.

Gulrotkake

4 egg
3 dl sukker
3 dl mel (jeg bruker spelt)
2 ts natron
2 ts kanel
0,5 ts salt
1 ts vaniljesukker
1 dl rapsolje
5-6 gulrøtter

Pisk eggedosis av egg og sukker. Bland mel, natron, kanel, salt og vaniljesukker i eggedosisen før du rører inn revet gulrot og rapsolje.

Hel deigen i en smurt form (eller dekket med bakepapir), jeg har brukt en rund springform 24 cm. Og stek på nederst i ovnen på 190 grader i 45-60 minutter, den skal være helt gjennomstekt.

Glasur:
175 gr Philadelphia laktosefri
1 ts vaniljesukker
40 gr melkefritt smør
200 gr melis

Bland godt til du får en fin glasur som smøres på en helt avkjølt kake.

Pynt hvis du ønsker det :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar