fredag 7. februar 2014

Fredagskos

Kaker er godt, men ikke så veldig sunne, det må jeg prøve å gjøre noe med :-)
Så nå har jeg prøvd meg på Kladdekake med spinat, høres kanskje litt ekkelt ut, men kjenner ikke smaken av spinat i det hele tatt, så neste gang må jeg ha i litt mer. Flere som vil prøve?

Kladdekake med spinat

40 gr hakket spinat (jeg brukte frossen ferdig hakket og tok 2 klumper)
100 gr smør uten melk
2 egg
1 dl brunt sukker
1 dl sukker
1,5 dl speltmel
1 ts vaniljesukker
1/2 ts bakepulver
4 ss kakao

Tin spinaten hvis du bruker frossen som meg, smelt smør og la det avkjøles litt. Bland alt det tørre i en bakebolle, tilsett spinat, smør og egg og bland dette godt sammen med en visp eller gaffel.
Hell det i en kakeform (rundform ca 20 cm eller tilsvarende). 
Stek på 175 grader i ca. 35 minutter. Den skal være litt "bløt" inni så pass på så den ikke står for lenge.

La den avkjøles litt. Og server med pisket soya-kremfløte, melisdryss eller litt is.

Kos deg! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar